riskokning

Richard och jag har alltid väldigt bestämda åsikter om saker.
Ingen vill ge sig egentligen, framför allt Richard.

Efter en stund i en diskussion kommer alltid Richards starkaste argument.
- "ska vi slå vad?

Ofta om sånt som han inte ens kan bevisa.

Idag kom vi till diskussionen ang hur man kokar ris.

jag hävdar bestämt att man kokar ris genom att man häller i ris och vatten och låter det koka upp tillsammans, medan  R hävdar att man häller i riset efter att vattnet kokat upp.

- Men va fan, hällde du i riset i vattnet? (Richard)
- Ja jag trodde att jag skulle göra så.
- man ska hälla i riset efter vattnet kokat upp
-
nej det ska man inte, jag har alltid gjort på det här sättet.
- men så gör man inte
-
jag ska fan in och kolla på nätet vad det står om detta
- gör det, eller ring restauranger och fråga hur de kokar ris. Så ska du se att jag har rätt

De två sidorna som jag gå in på, säger samma sak.
Man låter ris och vatten koka upp tillsammans!

Frågan är, hur tillagar ni ris?

Mor, dig vet jag redan =)

Kommentarer
Postat av: Ramona

Givetvis häller man i vattnet och riset samtidigt, låter det koka upp. Sen när vattnet är "bortkokat" så är riset klart. Mamma Ramona vet allt :P

2009-08-27 @ 17:54:47
URL: http://ramonas.blogg.se/
Postat av: pappis

e de så svårt... läs på förpackningen vet ja...

2009-08-27 @ 20:33:06
Postat av: Mamma

Ett tips!!! Läs bruksanvisningen på ris förpackningen =)

2009-08-27 @ 20:44:30
Postat av: yrsa

ris och vatten.. koka, låt vattnet dunsta, FÄRDIGT!

2009-08-27 @ 22:05:55
URL: http://ycha.blogg.se/
Postat av: tekå

håller med föregående talare.. med en kock utbildning i bakrunden...

2009-08-27 @ 22:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0