alla goda ting är 3?

God morgon!

Idag på bussen skedde faktiskt några intressanta saker.

1. Det stiger på en kvinna, en kvinna som inte kommer från sverige. känner till henne sedan tidigare. Hon kan inte speciellt bra svenska. Hennes busskort har gått ut, och stackars buss chaufför som skall försöka förklara detta. Tog cirkus 10 min. Dagen börjar sisådär med andra ord...för busschauffören alltså

2. När bussen närmar sig centralen, säger busschauffören i högtalarna: bussen går alltså till smedby. Som att det var någon slags upprepning på det han sagt tidigare. Tyckte jag var lite roligt...

3. När bussen åker från stationen, säger busschauffören: kan ni som står upp, vänligen gå så långt bak i bussen som möjligt. INTE EN MÄNNISKA av dom som står, tar ens ett steg bakåt. hysteriskt roligt. Så typiskt svenskt! Man vill ju absolut inte vara först med att börja gå. Det kan ju vara pinsamt.

Det är faktiskt pinsamt att vara svenskt, för allt är så pinsamt! Börja prata med någon främmande människa är pinsamt. socialt väljer jag att kalla det. Men sen är jag ju inte helsvensk heller!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jsså!!! Inte hel svensk??? Vet du något jag inte vet??

2009-12-07 @ 17:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0