hjärntvätt efter förlossning

Jag funderar ju som sagt en del nu när det närmar sig "slutet"

Det här med en moders kärlek till sina barn. Hur funkar detta...... egentligen?

Man går 9 månader, ca 6 av dessa består ofta i svår trötthet, kräkningar, foglossning, sömnbesvär, ryggbesvär. Man går upp massor i vikt, man får bristningar på både det ena och det andra stället. Detta är bara en början på sånt som är jobbigt under en graviditet.

För att inte tala om förlossningen, som ett, gör förbannat ont, två  man kan brista på 6 olika ställen, och behövs alltså sys i underlivet och däromkring. Detta håller ju inte på en timme eller två, (om man inte har en jävla tur ;) utan kan hålla på i flera dygn. DYGN!!

HUR tell me HUR kan man ändock känna så MYCKET KÄRLEK till detta lilla knyte som fått en att utstå detta?

Jag tror att alla kvinnor får någon slags hjärntvätt, PRECIS efter en förlossning.
Någon annan rimlig förklaring finns ju inte!



Idag byter vi 10-tal
70 going on 60


Kommentarer
Postat av: Tova

Hehe, ja folk brukar berömma mig för mitt exakta minne :P vilket både är på gott och ont enligt mig haha... finns ju massa skit man vill glömma också :P

2009-12-29 @ 22:33:52
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: mia

ja du de e de konstigaste jag varit med om.. man tror att man inte kan älska någon så mycke mer men kärleken tills sitt barn e 100 gånger mer intensivare än man känt innan.. helt obeskrivligt.. du kommer fälla många lycko tårar första tiden när man bara kan sitta och titta på de där underbara lilla knytet som ligger i sin famn och man inser att man själv skapat de.. så fantastiskt..



nu förstår man folk som säger att de skulle kunna offra livet för sina barn..



all smärta kommer vara såå värt de sen. kom ihåg att jag sa de =)

2009-12-30 @ 04:22:45
URL: http://www.lewandowski.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0