Järnpreparat kan orsaka förgiftning hos barn

God morgon!

Idag vet jag faktiskt inte om jag kommer att överleva dagen. Så här trött och "svag" har jag nog aldrig varit. Så nu har jag mina russin, jag har ätit mackor med leverpastej på. allt för att få i mej lite järn.

Igår åkte jag även iväg till apoteket för att hämta ut järntabletter. För er som känner mej så vet ni ju hur jäkla svårt jag har att svälja tabletter. så den trevliga kvinnan i disken upplyste mig om niferex, orala droppar.

Perfa!

Läser då lite på instruktionerna, bara för att se vad man får göra och inte göra.

läser då detta:
Vad används läkemedlet för?
niferex används vid järnbrist, tex för gravida och blodgivare.

Det börjar alltså bra. Läser vidare och då står det

Att tänka på innan och när läkemedlet används?
Järnpreparat kan orsaka förgiftning hos barn

Hm.... Är det någon mer än jag som faktiskt blir lite förvirrad?

Jag ska iaf ta 35 droppar 4-6 gånger per dag. Blir en jäkla massa droppar, en dos är i mej, snart dags för andra. Kör två timmars intervallet. Återkommer efter lunch med update om jag fortfarande är lika trött eller inte!

puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0