take me, take me now!

nu jäklar har jag hittat grejer!

Styrker ytterligare min övertygelse om svininfluensan.

För er som vill veta mer kan ni kolla in denna sida och även denna

Mycket nyttig info, som t.e.x

WHO uppskattar att 2 miljarder människor (var 3:e person) kan komma att smittas under de närmaste 2 åren. Och om många smittas så kommer även en relativt ofarlig virussjukdom att döda många. De som drabbas är de som har dåligt immunförsvar, d.v.s. de gamla, de som är sjuka (särskilt lungsjukdomar) och de som av olika anledningar äter dåligt och inte får i sig tillräckligt med näring för att hålla immunförsvaret starkt.
Om var 3:e person i Sverige drabbas av svininfluensan de närmaste två åren och 0,013% av dessa dör så motsvara det cirka 400 dödsfall i Sverige totalt under två år. Jämför detta med de cirka 91 000 personer som totalt dör varje år i Sverige. Av dessa dör cirka 500 personer i trafikolyckor varje år, cirka 2000 personer dör i den vanliga influensan varje år och cirka 3 000 personer (3,1%) per år dör av läkemedel som de tar för att hålla sig friska. Källa http://www.liu.se/liu-nytt/arkiv/nyhetsarkiv?l=sv&newsitem=12447

andra sidan som jag skrivit om är när man publicerar info och artiklar som har med svininfluensan att göra. Där ka man hålla sig riktigt uppdaterad med vad som händer!
Mycket bra!

Egoina har skrivit ag detta och det är därifrån jag har fått länkarna.

Nu ska jag tillbaka till sängen och snora!
Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Kia

Jäklar vad uppblåst detta ska bli i Kalmar nu när det är en ung kille på sjukan som verkligen är sjuk. Men fortfarande, är det verkligen värt när man måste skriva på papper där man direkt/indirekt frånsäger ansvariga för ansvar om man drabbas av allvarliga biverkningar av vaccinet????? Nej tack!!

2009-11-10 @ 00:15:53
URL: http://kiawesterlund.blogg.se/
Postat av: emmelie

cant agree more! 0,013% chans att du dör. Typ lika många i sverige som dött av svininfluensan tror dom ju har dött av vaccinet. men jag tyckte det var roliga sidor med både för och emot.

2009-11-10 @ 08:53:12
URL: http://sedorikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0