fördel vs nackdel

R är iväg denna veckan. Innebär ju vissa fördelar

Fördelar:
Kan äta nudlar varje dag om jag vill
Kan äta chips och annat onyttigt utan att få hans onda blickar på mig.
Jag är härskare över vår trasiga tv dosa
Ensamrätt på datorn
Katterna tyr sig till mig för en gångs skull
lägenheten är lika fin/ofin som när man lämnade den
man saknar honom för en gångs skull

Nackdel:
Inget roligt att inte kunna berätta hur dagen varit när han inte är hemma
dyra elräkningar eftersom varenda lampa i lägenheten är tänd
ingen varm sida på sängen att lägga sig på när han gått upp
Ingen som in-ger trygghet när det låter konstigt utanför på kvällen
ingen att pussas och kramas med
man saknar honom

Både bra och dåligt när han är iväg!





Kommentarer
Postat av: Kia

Man saknar inte kon (?) förrän båset är tomt ;) Försök passa på att njuta lite nu! Ensam om dator och tv-dosa är en bra start att njuta av.

2009-09-29 @ 18:00:16
URL: http://kiawesterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0