Betala extra om du är fet?

Mycket rolig debatt med det här att flyga om man är fet.

Om en människa är fet, och behöver mer utrymme än vad ett säte tillhandahåller. Så är det vissa flygbolag som kräver att personen betalar en extra avgift/betalar för ett extra säte.


Right or wrong?

För min del tycker jag faktiskt att ja, de ska man få göra. Varför?

1.       För andras trevnad, jag vill faktiskt inte trängas när jag flyger. Jag har betalat för min plats, då ska jag också kunna använda den.

2.       Skaffa större säten, leder till  färe platser på planet leder till ökade priser. Då får vi ”vanliga” människor betala för detta.

3.       En anorektisk person borde då få betala halva priset för sin biljett, för denne använder ju kanske bara halva utrymmet. Eller?

4.       Man får betala för extra benutrymme

Vad tycker ni?

Läs artikeln HÄR, eller HÄR


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag vet faktiskt inte vad jag tycker, är nog lite kluven i frågan. Däremot funderar jag lite på hur de kommer att bedöma vem som ska betala extra och vem som inte ska det. Jag menar, det blir ju säkert trångt bredvid en 150 kg fläskgubbe, men tänk att sitta bredvid nån som ser ut som är i klass med Magnus Samuelsson som är 150kg muskler. Hans röv får säkert plats på sätet, men med hans axelbredd lär ju invadera mitt space.

2010-01-22 @ 11:01:02
URL: http://tildaf.wordpress.com
Postat av: Frida

Jag förstår inte problemet riktigt, är man så tjock att man behöver två platser för att inte ta upp en stackars medpassagerares halva plats är det väl inte mer än rätt att man får betala för det?

2010-01-22 @ 11:45:00
URL: http://friedha.blogspot.com
Postat av: Emmelie

Ja det där är faktiskt svårt! Vet inte riktigt hur de skulle gå till. Men jag tycker inte att man ska behöva känns sig ihop tryckt i typ 5 timmar för att någon annan person tar "min plats" kanske inte ska handla om vikten utan mer om spacet man tar upp så att säga! Det är ju skillnad på buss när det är så mkt kortare sträckor än att flyga!

2010-01-22 @ 12:00:18
URL: http://sedorikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0