tröga kommentarer om elfrågan....

OH herregud!
Ibland blir jag förundrad över folks bitterhet, ens brist på kunskap men ändock har så starka åsikter!




För er som inte vet om detta, så arbetar jag med el. Elavtal, jag har en hyffsad bra insyn i vad som sker på elmarknaden och jag vet hur viktigt det är med att göra ett VAL när det gäller ens elräkningar.

I dagens aftonblad skriver dom hur vi har elbrist. Sverige riskerar att slockna, det är väldigt kallt vilket naturligtvis ökar efterfrågan men tillgången är densamma, eller som i detta fallet så är den mindre än normalt

Varför är den mindre? Jo för att i detta nu så renoverar man en massa kärnkraftverk, vilket har ju gjort att vi minskar vår kapacitet att kunna leverera el

Lösning? Vi måste importera el
Vad blir det för slags el? Kol och olja =DYRT!!


Det folk då skriver i kommentarer är
Har alla glömt att sosseregeringen stängde ner de två reaktorerna i Barsebäck? Nu har vi det facit som många varnade för!

Svar: På mitt svar kommer det att låta som att jag är emot kärnkraftverk vilket jag verkligen inte är. Tycker inte man ska släcka ner förrän man har andra, bra fungerande alternativ. Dock var nog ändå beslutet att stänga vissa kärnkraftverk ett bra beslut. Vi har klarat oss och man har tvingat tekniken framåt var det gäller att komma på andra alternativ.
Att det inte räcker nu är ju på grund av andra omständigheter. Vilket folk inte riktigt förstår.

2. Vad är det för amatörer som leder dessa energiföretag? Hade det varit en privatperson som orsakat strömavbrott för massor av för skulle han/hon åtalas för allmänfarlig ödeläggelse eller sabotage! Vad får de ansvariga i Vattenfall, E-on, Fortum?

Svar: På vilket sätt har elbolagen med just detta att göra? Att det blir kallt och att vi har högre efterfrågan är knappast deras fel. Däremot att renovera en massa kärnkraftverk samtidigt är väl en annan sak. Varför är det ingen som går på konsumenterna om att vi har tusen lampor igång, skit hög värme o.s.v. Det skrivs det ingenting om.

Vet inte om ni fick ut något av detta, behövde skriva av mej när man läser så KORKADE kommentarer på något som folk inte ens förstår sig på!

Vill ni läsa artikeln finns denna HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0