Lätta upp stämningen något...

Advokaten: -Är Ni sexuellt aktiv?
Vittnet: -Nej, jag bara ligger där...


Advokaten: -Vilken är Din födelsedag?
Vittnet: -Den 18 Juli.
Advokaten: -Vilket år?
Vittnet: -Varje år.
 

 
Advokaten: -Hur gammal är er son, han som fortfarande bor hemma hos er?
Vittnet: -Jag minns inte riktigt, 38 eller 35?
Advokaten: -Hur länge har han bott hos er?
Vittnet: -I 45 år nu...
 

 
Advokaten: -Vad var de första er man sa till er i morse?
Vittnet: - Han sa "Vart är jag, Mona?".
Advokaten: -Och varför bekymrade detta er?
Vittnet: - För att mitt namn är Susanne...
 

 
Advokaten: - Säg mig, doktor..., är det inte så att om en människa dör i sömnen, så vet hon inte om det förrän morgonen därpå?
Vittnet: - Blev du verkligen godkänd som advokat?
 

 
Advokaten: - Var du närvarande när du blev fotograferad?
Vittnet: - Skojar du med mig?


Advokaten: - Så barnet blev alltså till den 8 Augusti?
Vittnet: - Ja.
Advokaten: - Kan du redogöra för vad du gjorde vid denna tidpunkt?
Vittnet: - Eh..., jag blev knullad...
 

 
Advokaten: - Hon hade alltså tre barn, stämmer det?
Vittnet: - Ja.
Advokaten: - Hur många av dessa var pojkar?
Vittnet: - Ingen av dom.
Advokaten: - Var några av dom flickor?
Vittnet: - Skojar du med mig? Jag tror jag behöver en ny advokat.
Herr Domare, kan jag få en ny advokat?
 

 
Advokaten: - Hur avslutades ert äktenskap?
Vittnet: - Genom döden.
Advokaten: - Och vems död var det som avslutade äktenskapet?
Vittnet: - Vems död tror DU avslutade äktenskapet?
 

 
Advokaten: - Doktorn, hur många obduktioner har ni genomfört på döda människor?
Vittnet: - Alla mina obduktioner har varit på döda människor? Vill ni att jag skall upprepa det?
 

 
Advokaten: - Minns ni vid vilken tidpunkt ni obducerade den döde?
Vittnet: - Obduktionen påbörjades kring klockan halv nio på kvällen.
Advokaten: - Var herr Danielsen död vid denna tidpunkt?
Vittnet: - Nej, han satt på bordet och undrade varför jag obducerade honom...
 

 
Advokaten: - Doktor, innan ni påbörjade obduktionen, kollade ni om den
döde hade någon puls?
Vittnet: - Nej.
Advokaten: - Kollade ni blodtrycket?
Vittnet: - Nej.
Advokaten: - Kollade ni om den döde andades?
Vittnet: - Nej.
Advokaten: - Så det kan alltså ha varit så att patienten var vid liv när ni påbörjade obduktionen?
Vittnet: - Nej.
Advokaten: - Hur kan ni vara så säker, doktorn?
Vittnet: - För att patientens hjärna låg i en glasburk på bordet bredvid.
Advokaten: - Jag förstår, men kan det inte ha funnits en chans att patienten fortfarande var vid liv?
Vittnet: - Jo, det kan tänkas att patienten var vid liv. Och jobbade som advokat.
 


Kommentarer
Postat av: frida

Nämen, ingen orsak alls :) Sen jag hittade den här bloggen för några veckor sen har jag varit in flera gånger om dagen och alltid lämnat sidan med ett leende :)

Dressen har jag fått av min mamma och jag vet inte alls vars hon hittat den, men jag vet att jag sett liknande dresser både på Lindex och H&M :)

2010-01-29 @ 17:12:38
URL: http://bigmamaa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Lite roligheter är aldrig fel!! så man får skratta =)

Tack för det =)

Puss

2010-01-29 @ 17:32:01
Postat av: Eva

Hej Emmelie!!! Bara älskar din blogg!! Du är så jävla öppen och rak, härligt!! Det här inlägget var riktigt roligt! Vart har du hittat dessa små "konversationer"? Kram/Eva

2010-01-29 @ 21:26:35
URL: http://mammaeva.blogg.se/
Postat av: martina

de här är verkligen min typ av humor!!! du e bäst!

2010-01-30 @ 00:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0