lite råd och tankar tack...

Hej vänner!

Vet inte riktigt vilka alla är som läser, men ibland dyker ni upp. Madde, mamma till levi, franks mamma. Ni alla bloggar dåligt eller så har ni bytt utan att berätta för mej, eran trogna läsare! Skärpning ;)

Jag har lite problem var det gäller sömnen med Winton. Absolut ingen klagan nu för det är way bättre än det varit. Men mitt barn kan sova väldigt mycket på dagarna, får han inte sova blir han otroligt kinkig!

Exempel idag. han somnar runt åtta igår, vaknar runt halv fem, jag ger han välling och sen somnar han om till lite efter sju. Absolut helt okej!

Sen somnar han runt halv tio, sover monsterlånga 2,5 timme till nästan tolv. Är skit trött runt två, vi somnar och han sover ca 40 min. Efter 1,5 är han sket slut och grinig. Jag vet ju att han inte kan sova nu för då kommer han ju somna skit sent ikväll och jag vill verkligen få in rutinen att han somnar runt sju tiden för kvällen.

Hur mycket sover era andras barn, för alla andras känns som dom sover så himla mycket mindre på dagarna än Winton gör!

Tips och tankar är välkomna, men ge råd efter hur ert barn var/är nu vid runt 8 månader ;)




Kommentarer
Postat av: Madde, Mamma till Melker

Uhm, barn och sömn är rätt svårt. Men man får försöka hitta någonting som passar det man lever i :) Melker var jätteknölig med dagsömnen när han var runt 8 månader har jag för mig och har nog alltid varit. Sen innan han började på dagis så var jag livrädd eftersom ungarna där bara sover en gång om dagen efter lunch. Men man får hitta någonting som passar bäst för sig själv och ungen. Melker är ju en jäkla morgonpigg filur och går upp 5 nästan varje morgon, sen sover han påvägen till dagis och sen efter lunch när han är där.



Jag kanske inte var så mycket till hjälp, men sömn är ju verkligen nått som går i perioder. Han kanske utvecklas mycket just nu så han behöver sova mycket? Kanske mycket nya intryck vissa dagar. Det händer mycket i dom där små huvudena :)

2010-11-09 @ 18:08:16
URL: http://parfymfri.blogg.se/
Postat av: mia

vissa barn behöver sova mer.. lisen e en av dem.. hon som 2-2½ h 2g om dagen fram till 1år o 1 mån.. många hade trappat ner mycke mer innan dess..



2010-11-09 @ 19:57:27
URL: http://www.lewandowski.se
Postat av: Lotta

Meh!

Jag då? ;o)

2010-11-10 @ 12:22:58
URL: http://lottispotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0