hur gör djur,, eller ja menar föräldrar...

Har en väninna, hon har en dotter på förskola, eller vad de nu kallas nu för tiden. Hon slutar skolan runt halv två
Ett par gånger har jag varit med och hämtat denna dotter och förundras då av hur många mammor/pappor som hämtar sina barn.

HAR FOLK INGA JOBB?
Vad är de för jobb där man kan sluta jobba typ ett och ändå ha en fungerande ekonomi!

Jag har redan ångest för mitt barn kommer få vara full time på dagis och det känns fan inte kul!
Men what to do liksom!?
Man måste jobba för att tjäna pengar

Åsikter??

Kommentarer
Postat av: Linda

Många har ju oregelbundna arbetstider..

När jag börjar jobba igen går jag ner till 75%, det är en rättighet man har tills barnen fyller 8 år (tror jag det är). Eftersom jag kommer jobba mycket helg så blir det inte så mycket tider i veckorna ibland och då slutar jag kl 12.30. Jag personligen lever gärna lite snålare och har mer tid med mina barn, på helgerna får barnen såklart vara med sin pappa vilket jag tycker är superviktigt då han inte ser dom så mycket i veckorna.

Vi har gemensam ekonomi men just i denna fråga har Pär inte så mycket att säga till om. Det är så få år barnen är små. Devin är redan 3, snart flyttar han hemifrån. Jobba kan jag göra då. ;)

Jag har svårt att förstå föräldrar som inte VILL vara hemma med sina barn så mycket man kan. Det handlar om prioriteringar. Men MÅSTE man jobba av olika anledningar så måste man.

2010-10-28 @ 22:34:16
URL: http://www.deaduntildark.blogspot.com
Postat av: Frida ♥ Mamma till Haylie

Min lillasyster går på dagis till 5 varje dag. Hon är den enda som går till 5 och dom andra ungarna far hem mellan 12-15. Finns det ingen som har ett vanligt 7-4 jobb undrar jag då? Eller 7-5 eller vad som nu är "standard".

2010-10-29 @ 10:18:53
URL: http://bigmamaa.blogg.se/
Postat av: Ramona

De eviga dåliga samvete är alla föräldras last. Men jag har haft boysen på full tid och såg bara till att ge dem full uppmärksamhet resten av all ledig tid. För vem säger att de föräldrana som hämtar barnen ett-två verkligen umgås med sina barn all tid? Det kanske bara ser bra utåt sätt, hänger du med hur jag menar?



Kram

2010-10-29 @ 11:25:08
URL: http://ramonas.blogg.se/
Postat av: Anita

Fast oftast gumman så handlar de inte om att folk inte jobbar heltid. Man kanske jobbar om varandra och då får ju den andra hämta. Eller så har man som jag hon slutar halv två och jag börjar jobba två. Hon har också varit på dagis fruktansvärt mycket. Är så skönt när man kan PussLa så barnen slipper vara så länge. Sen när jag jobbar morgon då är hon ju från kvart i 6 till halv tre. Så det handlar nog om hur man får ihop de. Många är ju även farmor och farfar eller mormor, morfar som hämtar...

2010-10-29 @ 15:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0