Blir irriterad

Jag är ingen utbildad person, jag kan det jag behöver och lever rätt bra på det.
 
Jag började följa Lady Dahmers blogg för en tid sedan, för att följa med lite i diskussionerna kring hen, och lite tankar om kvinnor och män.
 
Jag kan inte annat än att bli irriterad när jag läser hennes blogg, jag är helt med på tåget om att kvinnor ska ha samma rättigheter som män, alla ska behandlas lika. Men i hennes blogg är det som att vi är sånna jävla offer hela tiden. Vi ska absolut inte lyfta männen , varför ska vi göra det. Det låter mer och mer som mans hat när hon skriver sånna saker.
 
Utdrag ur hennes blogg: Har ni Twitter? Facebook? Blogg? Då ska ni få ett bra tips av mig: SLUTA RETWEETA  MÄN.  Sluta länka, lyfta fram samt share’a statusar skrivna av män.

Ja. Jag menar att ni även ska sluta retweeta/lyfta kloka feministiska män, för vet ni vad? Oavsett hur smart eller bra eller intressant sak en man säger så lovar jag att tusen kvinnor redan sagt det innan (och inte fått cred för det). Lyft dem istället. Ge kvinnor lite utrymme istället. Det är dags nu.

 

 

Seriöst, vad spelar det för roll om det är en man eller kvinna som skriver det, om det HEN skriver verkar klock, retweeta! Ge kvinnor utrymme, men seriöst, vill du ha utrymme TA DET!
 
I skolan fick jag alltid höra att man ska låta andra vara med i diskussioner när man hade sådana, vi var alltid samma grupp som hade högljudda diskussioner och vi hade väldigt kul, varför ska vi behöva hämma oss för att andra ska våga sig fram, det är upp till dom att göra sin röst hörd om de har behovet av det!
Vad tycker ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0