Min femåring

Min älskade femåring eller han blir snart i mars fem år!
Han sliter mitt tålamod i bitar och han är definitivt orsaken till mina gråa hårstrån som kikar fram i mitt hår (det i sig är en kris men det kan vi ta en annan gång)
 
Men han är så go imellanåt och tur är väl det för annars hade han nog inte haft en säng att sova i och inte några leksaker att leka med heller för den delen! Han kläcker ur sig sånna roliga kommentarer som räddar en dålig dag om och om igen!
 
Vi åker mkt buss så där händer en hel del!
 
W går på bussen och säger glatt till busschauffören, jag ska på kalas idag!
- Vad skoj säger busschauffören, är det en kompis
- Det är till Saga och Emil, dom är bröder!
 
W trycker alltid av busskortet fram, jag går sedan fram och hämtar busskortet, lägger det i vagnen, sätter mig ner. Några minuter senare ropar han (sitter alltid längst fram på bussen)
- Mamma, jag har en dålig nyhet....
- Jasså vad då då?
- Jag har tappat bort busskortet.
- Jasså säger jag (förvånat) mn jag hämtade ju det av dig så det har du inte.
- Amen vilken tur!
 
Min knasboll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0