Mitt nya liv

Eftersom jag köpte mej en kaffetermos, en sån som man dricker ur direkt så har jag hinkat i mej kaffe. Vilket betyder att efter 3 stora kaffekoppar, så skakar jag som ett asplöv, men det är det värt. Har man köpt något så måste man ju också använda det.

Jag har en lite psykisk störning när det gäller att handla, lagom är absolut inte bäst.

Ta biobesök som exempel. Varje gång jag går dit, tar jag en mellan popcorn och en stor läsk. VARJE GÅNG och jag menar verkligen varje gång, så äter jag inte ens upp hälften av popcronen.
Varje gång när jag står där i kassan, så säger ängeln på ena axeln,
- Emmelie, ta en liten. Du kommer inte äta upp allt ändå!
Och djävulen på den andra axeln säger:
- Men Emmelie, tänk om popcornen inte räcker hela filmen. Hur roligt är det då att titta på film? (som om man måste äta något när man kollar på bio)
Naturligtvis vinner ju alltid djävulen över mig tyvärr men det där är ett typ exempel på hur det brukar gå till.

Men idag har jag bestämt mig, jag ska försöka starta ett "nytt" liv. Inga större förändringar men det som skall ske är följande:
- Äta mellanmål, äta mindre portion med "middagar" (äta oftare dvs)
- Börja köra min träningsdvd 2 ggr i veckan (gärna mer  men jag lovar inget)
- Ut och gå 2ggr vecka a 1h, (så fort vädret tillåter)

Vad tror ni, kan jag fixa det?

Jag ska hålla er uppdaterade på hur det går. Nyss har jag ätit en tallrik med havregrynsgröt, och sen är det lunch om ca 1,5-2 h. (step one completed)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0