hur sover era barn?

Tänkte be er andra mödrar om lite hjälp vad det gäller wintons nattliga uppvaknande!


Men han är omöjlig på eftermiddagen, det spelar ingen roll om jag håller han, lägger han ner, sätter han i gå stolen. Han vill enbart sova och annars är han bara pissed som tusan!

Han som ni redan vet vaknar massa varje natt, och jag tror det beror på vad han sover på dagarna.

Hur sover era barn om dagarna. Många tillfällen fast korta, eller längre pass? Han vill gärna sova mycket på förmiddagen då som sagt och inte lika mycket på eftermiddagen så jag tycker han borde inte sovit för mycket på eftermiddagen ändå för att det ska störa hans nattsömn....

Kommentarer
Postat av: TP

Nu e ju Bella inte så gammal men jag märker på henne om hon sover längre pass på eftermiddagen då är det hopplöst att få henne att somna i tid på kvällen. Det hänger ju oftats ihop precis som du själv skriver och säkert tänker- sover längre på dagen vill vara vaken på natten men när det gäller tänder som kommer så är det skit svårt. Säger som Ramona: Du känner ditt barn bäst så det är svårt att ge något tips. Men gällande sömnen håll honom vaken en extra halvtimma eller timma på eftermiddagen, försök ignorera hans skrik (du hör ju om det är ont skrik eller jag är sur skrik), det är ju för er bådas bästa. Men det löser du. Du e en bra mamma.

2010-09-06 @ 13:38:38
Postat av: M

Min son får sova "hur han vill",oftast sover han en kortare(½tim) och en längre(2tim) stund varje dag. ibland sover han bara en gång och ibland 3!är han inte riktigt trött så somnar han inte,man kan ju missa något om man sluter de blå en sekund ;-)det tar onödig energi från både honom och mig att försöka hålla vaken eller försöka få och sova när han "borde"!oftast vaknar han 2-3ggr varje natt å vill äta(illvrålar tills han får mat,hjälper inte med napp,bära, vyssja, sjunga utan bara mat.men efter han ätit somnar han oftast direkt igen!)sover winton i sin egen säng?eller hos er? vår son sover alltid först i sin egen säng, vaknar han får han ligga hos oss tills han somnar, ibland får han ligga kvar å ibland flyttar jag tillbaka honom!

jag far inte så illa av att inte få sova hela nätterna så jag tänker att nån gång blir väl bättre av sig självt!men du verkar ha det kämpigt, de ända råd jag har är: fryser han?är han varm?vill han ha lampan tänd?släckt? känner han sig ensam?(om han ligger själv?)eller VILL han sova ensam?behöver han äta på nätterna?

oj, det blev långt,men det här är våra "rutiner"(med andra ord typ inga,fast de kanske också är rutin;-))lycka till!

2010-09-06 @ 16:22:27
Postat av: M

glömde säga: att jag märker ingen skillnad på om han sover mer eller mindre eftermiddagen!

2010-09-06 @ 16:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0