ateist javisst...

Bakgrunden till kyrkan började rätt bra eftersom jag sjöng i kör och vi "uppträdde" typ varannan söndag.

Idag var första gången på ganska så länge som jag befann mig i en kyrka på en gudtjänst och jag insåg att jag verkligenär ateist.

Det pratades idag under gudtjänsten om att man ska leva som en fullkomlig människa och då kommer gud att älska och acceptera oss . bla bla bla. Att alla som tror på honom kommer till himlen. och när vi skulle be och berätta våra synder till gud, efter 1 minut så säger prällen att nu är våra synder förlåtna av gud.

Sorry men jag köper inte sånt. inte fan ska man ena stunden leva som en perfekt människa, man ska tro på honom o.s.v MEN om man skulle synda, så är det skit enkelt att få förlåtelse och kunna gå vidare. Gå bara till en gudtjänst. För då säger prästen att ja nu är ni förlåtna. Hur kan vi tro på det?!

Gud skapade oss till sin avbild (det säger man själv i bibeln) och då betyder det att även om jag är ond, eller om jag dömer alla människor, så gör även gud det. Gud är fantamej inte perfekt och vem fan är han att berätta för mig hur jag ska leva mitt liv.

Satt bara i kyrkan och blev bara irriterad, kan man skippa den skiten och bara hälla vatten på barnet? Annars vette tusan om jag ens klarar av att vara på mitt egna barns dop?

Sen att själva dop grejen är fin, och det är något jag ändå tycker man ska, sen när barnet är gammalt nog själv kan han/hon bestämma hur hon/han vill tro på gud och hela den berättelsen .

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Ewa

Oj! Guds lära är inte att synda och sen be om förlåtelse. Kan rekomendera en bra bok "Bibeln" skriven av´olika profeter. Annars kan man besvara alla dina frågor på Jenny Nyströms gränd 10 på lördags förmiddagarna då "Sjundedags adventisterna" har sitt bibelstudium.

2009-08-24 @ 09:22:40
Postat av: Mia

Man behöver inte ha dop man kan ha namngivelse o då får du plannera exakt hur du vill ha de... Så slipper man gud snacket o bara ha vatten grejjen

2009-08-24 @ 11:34:32
URL: http://www.lewandowski.se
Postat av: emmelie

skulle inte tro det Ewa.Jag menar inte att det är enbart guds lära. men det är en del av den. herregud hälften av det prällen sa var bara en massa dömande och bestämmande!

2009-08-24 @ 17:30:28
URL: http://sedorikas.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jag tror på att ge saker och ting en chans och jag lovar dig att prästen har svar på alla dina frågor eller som det låter fördömmande påstående. Jag ber för dig :)

2009-08-24 @ 19:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0