innan jag dör

Har köpt hem en bok, en bok jag var osäker på om jag skulle köpa. Men det gjorde jag och GUD vad bra den var.

Den handlar om Tessa som är 16 år. Döende i cancer. Hon gör en lista med saker hon vill hinna göra innan hon dör. Ta droger, ha sex, snatta.
Hon går igenom sin lista tillsammans med sin kompis Zoey, och sen träffar Tessa en kille och dom blir kära.

Man får följa Tessa med hennes tankar, känslor över att dö. Att lämna det man har sig kärt.

Läste ut boken idag, slutet läste jag när jag satt på bussen.
Folk umdrade nog om jag var dum i huvudet, eftersom tårarna inte kunde sluta falla.

En riktigt riktigt bra bok!
Rekommenderar jag starkt!


Kommentarer
Postat av: evelina

2009-08-26 @ 15:08:47
Postat av: evelina

får man låna de ??=)

2009-08-26 @ 15:09:25
URL: http://evelinasollie.blogg.se/
Postat av: Emmelie

ställ dig i kö om man säger så =)

2009-08-26 @ 17:50:48
URL: http://sedorikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0