Budget

Jag är ingen ekonom, jag och min sambo spenderar oftat våra pengar för snabbt och får dras lite med makaroner i slutet av månaden, Sån är vi!
Däremot när jag läser för säkert 5:e året i rad att Kalmar kommuns snöröjningsbudget är sprängd, eller som denna artikel:
http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Plogarna-ute-igen-men-naagra-pengar-finns-inte
 
 
Att pengarna var slut redan i mars, borde man inte HÖJA budgeten då, när man år efter år får samma sak. I slutändan lyckas de ju ändå snöröja och pengarna tas ju uppenbarligen från någon annan post!
As i said, no ekonom här inte, men någonstans måste man väl ändå agera. i mitt fall så kan vi skära ner på utgifterna, medan kommunen i det här fallet har svårt att påverka snöfallet så dom måste ju utöka budgeten...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0