Du är en slampa...

Hola!

Tänkte på det här uttrycket som står i rubriken som så många tjejer får höra, ibland byts det sista ordet ut mot hora o.s.v. Sen när lät man någon prata så mot en. jag skulle säga aldrig!

Men den större frågan är, när låter man sitt barn prata så? Aldrig någonsin att mitt barn ska få säga så vilket jag själv är uppfostrad efter. Det värsta jag sagt är kärring till min mamma (när hon inte hör) för till henne skulle jag aldrig någonsin våga säga så. Om jag inte har dödslängtan vill säga!

Tycker i allmänhet att föräldrar är otroligt dåliga på att uppfostra barn. Dom gör vad dom vill, dom är ute sent. Ingen styrning alls från föräldrarnas håll.

Jag har till och med blivit spottad i ansiktet av en unge på max 5 år. Sanning och säga så smällde jag till ungen på käften (i ren reflex) men i efterhand så var det rätt åt den ungen, för så gör man inte. Han lär iaf inte göra om det.

Am I right?

Sen finns det ju vissa som är slampor, men det är en helt annan historia....


Kommentarer
Postat av: Bumlingmamma

Bra Emmi!! Att man inte säger sådana saker,ska inte ha med rädsla för föräldrarnas reaktion att göra!!

Utan av god uppfostran och RESPEKT!!

Något som många barn inte har idag.

Är stolt över att ingen av er 3 någonsin sagt något sådant (eller liknande ord) till oss!!

Men man får inte slå barn Emmi =)

Puss min väluppfostrade lilla tjej

(förutom misshandeln på ungen då, haha)

Kramiz

2009-04-17 @ 17:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0