snorungarna tigger ju...

Idag är det skärtorsdag, det betyder att barn klär ut sig och går och tigger godis mot en liten lapp med en målad kyckling eller ett påskägg på den.

R är förberedd och köpt den stora påsen med godis och nu för en stund sedan så kom några ungar och gick runt och "tiggde" godis. När dom kom till oss så öppnade vi inte. Elakt jag vet!

Men ett, snorungarna var inte ens utklädda och då förtjänar man faktiskt inte godis,
Två jag vill faktiskt inte dela med mig av mitt godis. Så är det!
Tre gillar jag inte det här med att tigga, jag gjorde aaaaldrig det som barn, jag följde bara med min lillasyster när hon "tiggde" och jag fick lika mycket som henne. haha!

Det kändes mystiskt att inte öppna dörren när dom plingade på, och mitt dåliga samvete för att jag inte öppnade börjar avta.

Nu är R:s familj på väg ner, ska bli roligt att se hur Baloo kommer reagera på Ville, de blir deras första möte.

Åter till the hills!
Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Bumlingmamma

hahhahahha....det var den största påsklögn jag hört =)

"jag gick ALDRIG runt och tiggde som barn" hahhahah

Du är rolig du!!

Det var ju det roligaste du visste!

Har kort på er som påskkärringar!!

Puss

2009-04-09 @ 21:05:15
Postat av: Emmelie

rota fram bilden och mms:a den till mig då =)

2009-04-09 @ 21:11:24
URL: http://www.finest.se/sedorika
Postat av: Bumlingmamman

så nu har du foto bevis =)

2009-04-09 @ 21:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0