Spikmatta eller inte spikmatta?

Det är frågan?

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5484332.ab, i artikeln ang att spikmattan är bluff och båg har verkligen orsakat en het debatt.

Personligen har jag precis fått en, och har än så länge inte märkt av något. visserligen tre dagars användning och idag kom jag upp vid halv 7. En framgång, som jag än så länge inte vet om det var flax eller inte.

Men om folk tycker att det funkar, man mår bättre av det. Man slipper spänningar, stress och ryggbevär. What's the harm?
Experter hävdar att man inte vet de långsiktiga konsekvenserna av en spikmatta, som visserligen är sant, men å andra sidan så har man i både indien och kina använt sig av spikmattor i flera flera år. och än så länge har det inte kommit ut några större konsekvenser av det.

Andra argument är att det är placebo effekt av spikmattor, men det finns även stora skeptiker som testat och faktiskt fått en positiv bild av spikmatta. Vilket borde tyda på att det inte endast är placebo effekt, efterso placebo enbart funkar för de som tror.

Frågan är ju då: vad tycker ni? Spikmatta, bluff och båg eller alternativ medicin som funkar?



Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskar min spikmatta!!!! Den hjälper mej mot rygg och axel värk. Har även gått ner i vikt (ca 400- 600gram) varje vecka =)

Sen mår jag toppen oxå =)

Har inget att klaga på!!!

puss

2009-07-08 @ 14:07:31
Postat av: pappis

håller med ovan talare. man måste prova innan man dissar något.

2009-07-08 @ 16:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0