försök till att vara lite rolig...

Det var en gång en polis som jävlades med en skurk i finkan. - Jag ställer dig en gåta, sa polisen. Klarar du den släpper jag dig fri. Förstått? - Mmm... - Vad är det som har 4 hjul och rullar? - Lätt! Det är en bil, svarade skurken. - Jo, men du svarade inte rätt, för du sa inte om det var en Audi eller Volvo. Vi tar en till. Vad är det som har 2 hjul och rullar? - En motorcykel? - Njaaaa.... Du sa aldrig om det var en Yamaha eller Honda. - Men shit, suckade skurken, okej, här har du en gåta av mig. Vad är det som går runt på gatan och säljer sig? - Hehe lätt! skrattade polisen. Det är en hora. - Jo, men du sa aldrig om det var din mamma eller din syster.



Gädd-mamman var i vassen med sina yngel och snackade lite som gäddor gör och helt plötsligt så glider ett wobblerdrag förbi. Ett av dom små ynglen tittar häpet på det och utbrister: - Mamma, mamma! vad var det där för något? Gäddmamman tittar på wobblern med kylig blick och svarar: - Det där, det är horan som pappa drog iväg med förra veckan!



Tre män sitter i vänterummet på förlossningen och väntar på att sina respektive barn ska födas. En är från Norrland, en från Stockholm och en kommer från Nigeria. De är naturligtvis väldigt nervösa, som sig bör i sådana här situationer. Plötsligt slås ett par dörrar upp och ut kommer doktorn.- Mina herrar, jag har en god och en dålig nyhet. Den goda nyheten är att era fruar har frambringat tre välmående och friska barn. Männen i väntrummet skriker och hoppar av lycka. - Men vad är den dåliga nyheten?, frågar stockholmaren.- Ja, säger läkaren, barnen föddes samtidigt och vi har olyckligtvis blandat ihop dem. Nu är det så att vi skulle vilja ha er hjälp i identifieringen av barnen, så att allt får ett lyckligt slut, avslutar läkaren. Norrlänningen springer som en dåre till rummet där de nyfödda barnen ligger. Väl inne i rummet, tar norrlänningen upp en mörkhyad pojke med svart krulligt hår och säger:"- Ingen tvekan om saken, den här lille krabaten är definitivt min." Läkaren tittar förvånat på Norrlänningen och utbrister:"- Personligen tror jag att detta barn tillhör nigerianen." Norrlänningen skakar på sitt huvud och säger:" - Kanske är det så, men ett av de andra två barnen, är en jäkla Stockholmare och jag vill inte ta den risken

Kommentarer
Postat av: Kia

Förresten Emle.. krya på dig!! Kram =)

2009-11-10 @ 00:20:04
URL: http://kiawesterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0