dagens snackis, hot or not-> Kyrkovalet

Dagens hot or not....

kyrkovalet 2009....

SAY WHAT...?

Det kommer hem ett rosa väldigt gulligt kuvert,med kyrkoval 2009. För min del så vet jag om att det är kyrkoval för jag såg att de hade någon liten debatt på aftonbladet att kyrkan gjort en "reklamfilm".

Men frågan som jag fortfarande ställer mig är: vad röstar man på?

Vilken präst man ska ha, vilka som får sjunga i kören. Röstar man in eller ut Jesus? Jag vet fortfarande inte och därför tänker jag googla.

2 min senare....

Kyrkovalet 2009.
Den 20 september 2009 är det kyrkoval. Genom valet har alla som tillhör Svenska kyrkan möjlighet att vara med och forma framtidens kyrka. Det är medlemmarna som väljer ledamöter till de styrande organen, exempelvis till kyrkomötet och kyrkofullmäktige.

Aldrig att jag lägger min tid på att sätta mig in i kyrkovalet. Har på senare tid blivit otroligt okristlig och blir förbannad bara jag sitter i en kyrka. (till min vän Ewa:s förtret)

Vad tycker ni, kyrkovalet, hot or not...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0