ultraljudet från HELL...

Dagen började ändå rätt bra, vi kom långt i förväg till sjukhuset (richard var väl lite mindre glad över det)

Vi fick en blond, lite äldre kvinna att "utföra" vårt ultraljud.

Jag lägger mig på britsen, hon kletar på den här gelen. Sen när hon börjar kolla på magen så har jag ju inte tillräckligt i urin i min kisseblåsa. Så hon ser ju inte det hon ska. Påpekade hon väldigt många gånger (hade dock druckit en jävla massa vatten)

Bebisen rörde sig för mycket så hon kunde inte mäta så bra. så fort jag eller R kom med någon fråga så snäste hon åt oss.

När R sedan frågar henne om man kan se könet så får vi ett snäsigt svar att nu mäter hon benet på barnet.
När jag sedan frågar så ignorar hon bara.

Så jävla dålig stil, jag fick två ruttna bilder av vår bebis men allt jag känner är bara en enda stor besvikelse när vi går därifrån.
En jävla bitterfitta som sägert inte fått sig ett ligg på x antal år. BYT jobb!

Nu kollar jag efter en privat, så man iaf kan få en roligare upplevelse. Hade den barnmorskan vi hade idag sagt att tyvärr det är för tidigt att se könet (eftersom dom flyttade mig IGEN) Så hade det varit en sak men istället ignorerar hon både mig min sambo. och betett sig som en trevlig människa så hade jag inte varit så sur.

kärringjävel!

Kommentarer
Postat av: pappis

håller med dig gumman ...bättre kan man få.. hon hade nog besök av tant röd.....

2009-09-21 @ 20:52:15
Postat av: Anna Å

Hej, jag kom in på din blogg och såg att du är gravid precis som jag, fast jag är +6 dagar =)

Går och väntar...

Läste att du varit och gjort det mest underbara man kan göra under graviditeten, eller det som ska vara det, ul. Jag hade turen at få den manliga barnmorskan första gången men den andr gången hade jag henne också... Fy fan! Hon var lika otrevlig mot mig och jag har hört på annat håll att fler har varit ute för henne. Hon hade inte en dålig dag utan är sån. Förstår inte att hon får vara kvar.

Den är en underbar upplevelse och det ska det vara för alla. Man ska inte behöva mötas av en sådan människa som föstör hela besöket. Kände mig bara ivägen...

Hopas du mår bra annars och att du kunde njuta lite av första blickan av ditt barn.

2009-09-22 @ 09:35:29
Postat av: Emmelie

tack Anna å, vad roligt! Är du sex dagar plus från förlossningsdatumet eller är du 6 dagar i från mig =) Hängde inte riktigt mer! då antar jag att du också är Kalmarbo! Vad roligt att du hamnade på min blogg. Du bloggar inte?

2009-09-22 @ 10:18:16
URL: http://sedorikas.blogg.se/
Postat av: Anja

Men fy vad avskyvärt otrevligt???? måste vara en äldre ensam människa som är fruktansvärt bitter, ut med skiten....Kan man ringa någon stans och klaga?

2009-09-22 @ 21:48:28
Postat av: Anna å

Hej igen, kanske var lite otydlig vad gällande mitt bf datum. Tror ju att alla ska hänga med på allt detta =) Idag har jag gått ÖVER 9 dagar från mitt bf datum. Kan lova dig att det är en enorm längtan...

Visst är jag Kalmarbor (just nu iaf).

Hur är din graviditet annars?

2009-09-24 @ 06:39:37
URL: http://annamittilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0