postnatal depression

är följer de vanligaste symptomen på postnatal depression. Man behöver inte ha alla dessa symptom för att lida av sjukdomen:

 

  • Gråtattacker (funnits en eller två gånger kanske )
  • Sömnproblem ( är det någon förälder som INTE har sömnproblem??)
  • Aptitförändringar (eeh man hinner inte vara hungrig)
  • Känsla av att man är värdelös (jajemen)
  • Energibrist (jajemen)
  • Koncentrationssvårigheter (glömmer alltid en viktig sak när jag ska ge mej iväg)
  • Tappat intresse för utseendetv(ja man hinner inte)
  • Ångest
  • Lättretlighet (min sambo tycker det)
  • Fientlighet (samma som ovan)

Är inte detta typiska tecken för en normal nybliven förälder kanske??
Näe, jag är nog allt deprimerad.....

Kommentarer
Postat av: mia

då e ja de me!

2010-04-10 @ 17:24:18
URL: http://www.lewandowski.se
Postat av: ida nilsson

absolut.. jag är skit deprimerad om jag ska gå efter den där listan=)men livet känns ganska bra trotts att jag kan svara ja på nästan alla punkter. så jag tror dom som har skrivit den beskrivningen får ta och komma på lite andra symptomer för så där ÄR det när man precis har fått barn.

2010-04-11 @ 17:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0