SHN

Hej vänner!

Det har varit fullt upp här hemma därav min frånvaro

Det är nämligen så att Winton har slutat sova om nätterna, de senaste dagarna har han vaknat ca 20-30ggr varje natt, resultat mindre än en timmes sömn åt gången lika med en jääävligt trött emmelie

Min syster har haft liknande problem och sova hela natten kuren var det som hjälpte dom. Känner ni till den?

Det känns som världens tortyr metod till en början, min syster fick hejda mej ett antal gånger att inte gå in, men just det där att man går inte in förrän dom är ledsna, W var ju egentligen mest förbannad för att jag inte kom när han skrek.

Metoden i korthet funkar som så att man kör en ramsa i dörröppningen som liksom ska vara det som får dom att bli lugna och syftet är att dom ska lära sig att somna själv. i vanliga fall har man ju gått in direkt så fort han protesterar. och protester kommer ju för han är ju van att man kommer.

När han är riktigt ledsen går man in, lägger dom till rätta, buffar dom i rumpan tills dom lugnar sig och blir avslappnade och sedan när man lämnar rummet ska man ramsa fyra gånger så det är de sista dom hör

När dom är tysta ska man gå in och liksom få sista ordet och ramsa fyra gånger igen, det är det värsta för risken är ju att dom vaknar till igen och sätter igång. Men i natt sov han till runt kl fyra innan han satte igång första gången. Så framsteg!!

Dessutom är han förkyld så vi skippar nappen för han blir mer förbannad att han inte riktigt kan andas av den, så den kanske man vänjer honom av med samtidigt. vi får se, hittills har det gått bra!

Avslutar detta inlägg med att jag skickar en styrketanke till min svärmor och svärfar!
Tänker på er!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh, den metoden körde min syster med. Det tog inte så många gånger (kvällar) innan pojken sov gott, somnade själv i egen säng. De körde metoden på dagsvilan med, vet inte om ni behöver det?

Ja, funkar gör det iallafall.

Hoppas det funkar för er och Winton med.

2010-08-24 @ 20:03:25
URL: http://lottispotta.blogg.se/
Postat av: Tova

Usch vad jobbigt, lider verkligen med er. Minns den första tiden då Elliot vägrade sova om nätterna. Numera vaknar han ca 1-2 ggr och vill ha mat och det känns som lyx i jämförelse.



Har också hört talas om den där metoden, inte prövat själv men det lär ju tydligen funka om man är envis.

Styrkekramar1

2010-08-24 @ 20:16:20
URL: http://trasslet.se
Postat av: BigMamma - Haylies mamma

Hon kanske bara spyr mer eftersom att hon äter mer. Jag hoppas verkligen att det är tänderna och att dom kommer nu, så hon (och jag) slipper stå ut med det här länge till! :)

2010-08-25 @ 09:11:10
URL: http://bigmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0