Maktkampen numero uno

När det gäller spädbarn så har man ju läst på vad det gäller mat och sovning. När W får mat på kvällen/natten så ska det vara nedsläckt, det ska vara tyst för att han direkt efter lätt ska somna om. Detta har fungerat utmärkt till igår, då min käre mor inte riktigt ville lyssna på mej.

Mamma satt och gosade, hon pratade med honom. Pussa och blåste han på magen. Jag sa till en gång, jag sa till två gånger. Jag sa nog till typ 10 gånger

En maktkamp utan dess like. Men jag sitter ju lite på triumfkortet. Jag är Wintons mamma, och där har jag veto över min egna mamma. För en gångs skull!

Hur eller hur så till slut så tystnade mamma och jag kunde göra mina bestyr klara men det tog liiite längre tid för W att somna än i vanliga fall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0