lite klagan....

Hej vänner!

Igår var en tuff dag för mamma Emmelie
Ska inte gå in för djupt på det men jag tycker att det är fantastiskt dåligt att inte detär mer info om efter förlossningen. Framför allt var det gäller ammningen.

Mina bröstvårtor är inte vad dom var, kommer nog aldrig bli sig lika igen heller. Sjukt ont, blod och tårar. Pallrar inte mer faktiskt!

Så sitter här nu, med modersmjölksersättning och känner mej som världens sämsta mamma
Men att känna ångest när man ska ge sitt barn mat funkar inte.
Får ångest bara av att jag måste pumpa nu, för jag vill ju i sinomtid försöka amma igen bara att det inte funkar nu.

Jag smörjer, jag luftar jag klappar dom, allt för att de ska må bättre!


Det är tufft vänner, trots det är ju prinsen den finaste i världen, bara att hans sugförmåga är sjukt bra, för bra för att mamsen ska stå ut.



Kommentarer
Postat av: Linda

Bröstvårtsskydd finns. Då har du en grej i plast över bröstvårtan så att han suger aldrig på själva bröstet. Kanske kan hjälpa lite när det läkt till sig? Kramar

2010-03-12 @ 12:28:32
Postat av: Linda

Finns på apoteket och babyaffärer. Vi har på hansa city om du har möjlighet att ta dig dit - jag jobbar i eftermiddag. Hoppas det blir bättre. Kramar igen.

2010-03-12 @ 12:30:09
Postat av: Ramona

Ha ingen ångest vännen. Modersmjölkersättning är minst lika bra. Det låter som om din lilla prins tar bröstvårtan fel när du ammar. Lättast att se de är efter amning och bröstvårtan är "sne". Du är bäst. Om du vill ha råd eller tips så ring eller maila mig. PÖSS

2010-03-12 @ 16:35:40
URL: http://ramonas.blogg.se/
Postat av: Kia

Ta det lugnt vännen. Du vet, ungarna blir bra utan bröstmjölk åxå. Mina killar är ju ganska normala, eller hur?? =) Kram och sköt om dig!!

2010-03-12 @ 17:05:57
URL: http://kiawesterlund.blogg.se/
Postat av: Emmelie

hej vad ni är gulliga! jag vet att det finns, ska testa det när bröstvårtorna har läkt lite granna. Han har sugit snett, annars har han skit bra tag, enligt dom på BB och neo avdelningen. Men det gör sjuuukt ont!

2010-03-12 @ 17:34:53
URL: http://sedorikas.blogg.se/
Postat av: Tova

Aww, jobbigt. Kan tänka mig att det känns lite sorgligt att så fort "ge upp" amningen, även om man VET att det inte behöver bli sämre med ersättning osv.

Hoppas det rullar på bra annars. och att ni får sova litegrann iaf ;)

2010-03-12 @ 18:02:26
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Mamma

Din lilla prins är kanske som en liten blodigel =))

Han vill ha mat..och det ska gå snabbt!! Men det kan gå illa åt vårtorna som ej är vana vid denna behandling..flera gånger /dag oxå =)

Ska köpa bröst skydd åt dej i morgon!!

Ersättning är inget nederlag!!! Du gör ju allt du kan för att din prins ska må bra..då är du en BRA MAMMA=)))

Puss

2010-03-12 @ 19:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0