AJA BAJA!?

Vad säger ni till era barn när det liksom är aja baja att röra något, eller att något gör ont när dom t.ex. sliter i håret!

Min syster säger aj aj till sin dotter, så det har blivit att jag sagt det till W också, funkar ju nada än så länge!
Testade fy nyss vilket fick min skit unge att skratta högt, väldigt frustrerande när det faktiskt gjorde jävligt ont när han drog mej i håret!

Så vad säger ni till era barn, när börjar dom "fatta" vad ajabaja eller aj aj eller fy är för något?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag förkortar nog "aj aj".. säger "aja!" Eller typ "öpöp"..

2010-10-08 @ 20:38:31
URL: http://lottispotta.blogg.se/
Postat av: Frida

om du säger babba när han gör något busigt, vad gör han då.

2010-10-08 @ 21:07:01
Postat av: Ramona

Det är inte vad du säger utan hur du säger det. Basröst har mer effekt än vanlig röst. Jag personligen använder nog aj aj. Kram

2010-10-08 @ 21:24:00
URL: http://ramonas.blogg.se/
Postat av: Emmelie

frida: jag har inte testat faktiskt, kan ju testa=)

2010-10-08 @ 22:00:42
URL: http://sedorikas.blogg.se/
Postat av: Ramona

Men han kanske är för liten fortfarande. Har läst/ hört att små barn brukar oftas le/skratta när man säger till dem. Det gör dem i "försvar" för att visa att dem är små och är försvarslösa. Har du sökt ögonkontakt och spärrat upp ögonen och sagt aj aj/ fy/ ajabaja till han? Om du har det så vet han till 100% att han gör något han inte får, men testar ändå för att testa om de går att tämja gränserna lite. He he

2010-10-08 @ 23:45:13
Postat av: Mami Lea*

haha jag tänkte på samma sak o frågade en kompis, hon brukar typ säga ajaja och det ska tydligen funka, men jag brukar köra med "Nej, så gör man inte" haha men hon fattar ändå inte.. :P iallfall vad jag vet så ska man ha ögonkontakt och säga aj aj typ.

2010-10-09 @ 08:44:29
URL: http://fancyface.webblogg.se/
Postat av: TP

Brukar säga baba flera gånger och visa med pekfingern babba. Hon tittar mest men jag inbillar mig att hon förstår baba..

2010-10-11 @ 19:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0