Vad Winton kan...

för snart åtta månader förändrades mitt liv radikalt!
Från att vara Emmelie 24 år, en ganska så bra arbetande teamledare, sambo och en rätt bra vän till andra människor, så har jag nu blivit en jääävligt sliten mamma, 25 år (75 inombords)

Vad har jag lärt mej under dessa månader
- Byta blöjor rätt smidigt och utan spill på alla möjliga ställen
- Jag vet exakt vart man kan fika, vart man får rum med flera barnvagnar samtidigt och vart man kan byta blöja
- Jag kan nu mycket lätt åka buss med barnvagn
- Jag behöver knappt smaka på maten jag värmer för jag kan ändå känna av hur varmt jag värmt det
- Jag vet exakt när Winton bajsar
- Jag hör minsta knyst trots att jag är i djupsömn eller REM sömn, (händer ju inte så ofta men ändock)
- Att man inte har ett eget liv längre utan man lever för sitt barn

Vad har nu Winton lärt sig?
- Att inte vara en grönsak
- Att hitta sina händer, sina fötter.
- Att man kan stoppa in saker i munnen
- Att man kan göra roliga ljud
- Att man kan rulla
- Att man kan sitta
- Att man kan skratta
- Om man skriker kommer mamma
- Att äta riktig mat och gröt och pure...
- Att när man säger nu kommer vatten, så ska man stänga munnen och ögonen
- Att flytta saker i sina händer
- Att leka med sina leksaker
- Att dansa
- Att gå i sin gåstol och jaga katterna
- Att göra sin mamma tokig...

och säkert tusen roliga och bra saker till....

Jämfört med vad jag lärt mej så är ju winton ett jävla geni! Eller hur! Visst är det fantastiskt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0