art är alla ni lögnaktiga bitchar som bloggar

Min kille sover ju inte som jag så tjatar om i typ varje blogginlägg!
Men det är ju det enda som pågår i mitt liv AND IT IS DRIVING ME CRAZY!


paus...... då Winton för typ tionde gången denna halvtimme vaknar och ylar!...........

hann skriva back.... nu upp igen..............

back again.....

jag bara undrar vart alla andra mammor finns som också har barn som inte sover speciellt långa sträckor!
Överallt läser jag om hur glada deras barn är, hur oj så tidigt fick gå upp halv sju. Dom jollrar, morrar som tigrar och är alltmänt gulliga o.s.v när min unge inte ens är vaken utan bara grinar tusen gånger varje natt och oftast även på dagen.

Jag vet ju att jag inte är ensam, vart är alla ni lögnaktiga bitchar som bloggar om allt detta trams när era barn precis som mitt dvs inte sover... Jag vet ju att ni finns!

Eller är jag bara kinkig, what do i know, men jag blir snart lite galen här hemme lix!

Jag vill ha tillbaka den glada winton, som jollrar och är en lycklig bebis! Såklart!

Nu ska jag flytta datorn upp en våning så jag slipper springa upp och ner, för det känns inte som om jag får lägga mej o sova any time soon!

men tjejer, ni som bloggar!
Nån, skriv lite hur "jobbigt" ert barn är, det skulle få mej att må lite bättre ;) Ljug! Det gör mej ingenting, bara någon skriver det!

Sov så gott vänner!



Sov gott Winton, med betoning på sov!
Älskade lille unge! <3

Kommentarer
Postat av: johanna

Kan börja klaga på oscar hur han tar all plats i sängen jämt så jag trillar ut varje natt. eller hur de låter när mamma och pappa snarkar i kapp i rummet bredvid. jag har också jobbit att sova :) haha puss syrran :)

2010-09-16 @ 23:14:14
URL: http://johannalewandowski.blogg.se/
Postat av: Emmelie

vi kan byta! Jag sover gärna med Oscar i sängen så ska han få sig en match. eller så spoonar du och jag, så kan oscar ta hand om lilleman ;)

2010-09-16 @ 23:20:15
URL: http://sedorikas.blogg.se/
Postat av: Linda Karlsson

Jag räcker upp en hand!

Hailey är inte jobbig, men hennes jäkla sovvanor är. ;)

2010-09-16 @ 23:26:27
URL: http://www.deaduntildark.blogspot.com
Postat av: Anna

Smaka på det här! Min skatt hade kolik första fyramånaderna & man kunde inte lägga ner henne utan att hon gallskrek, så hela dagarna fick jag gå & kånka & vyssja. När skrikandet äntligen avtog så hade hon lärt sig att krypa på riktigt (4,5 mån) och att ställa sig upp (5 mån), så nu är det ingen rast och ro, får passa yrvädret 24/7 så att hon inte spräcker skallen. Dessutom tar hon inte napp eller flaska, så jag var och är napp. Sen till det här med sömnen, när hon hade kolik så kunde det ta två timmar att få henne att sova & det enda som funkade var att sömna med bröstet i munnen. Det har resulterat i att nu på nätterna kan inte lillhjärtat somna om utan bröstet, inatt har hon vaknat 1 g/h och så har det varit mer eller mindre i en månad. Jag=mkt trött, men tänker att det går över o det är bara under en kort period. Lillhjärtat min är dessutom en riktig kvällspigging o vill vara uppe o stusa till 22 varje kväll, så ingen vila för mig 6 dessutom så gillar hon att vakna kring 7. Det här låter väldigt negativt, men det är så värt det för min dotter ger mig en massa som väger upp till all sömnlöshet &jag planerar rfedan 2:an, måste vara galen av all sömnlöshet. Så mitt tips till dig är tänk att det bara är så här under en kort period, det blir bättre & fokusera på annat än tröttheten under dagarna.

2010-09-17 @ 08:37:41
URL: http://annapanda.blogg.se/
Postat av: Johanna Evaldsson

Men, han är söt... på bild iaf ;) haha puss!

2010-09-17 @ 10:14:45
Postat av: Lotta

Funkade inte SHN alls? Eller la ni ner det projektet? 5 minuters metoden?

Usch, jag kan bara föreställa mej hur ni har det, natt efter natt och även dagtid.

Alexander sover ju väldigt bra, däremot, vet inte om du minns, så skrev jag i min blogg för ett tag sedan att han skrek i falsett. Detta har iallafall återkommit, och är ännu värre än förra gången.

Grejen är ju att han skriker inte för att han är arg, ledsen eller missnöjd med något. Nej nej, "mår bra"-skrik. Tack för den. Vet inte vilket som är värst. Att han skriker för att han är glad, eller att han skriker för att han är arg..

Tror iallafall min trummhinna är på sin sista dag.. =(

Kram kram

2010-09-17 @ 10:25:26
URL: http://lottispotta.blogg.se/
Postat av: Ramona

Jag har bloggat om de sämre dagarna, belive me! Allt är inte dans på röda rosor jämt.



MEN jag håller starkt med vad Anna skrev, det är bara under en tidsperiod och du måste blicka framåt även om det inte är så j*vla lätt (ursäkta uttrycket) när man inte får sova och allt man har för tillfället är en skrikande bebis.



Låt din mamma/pappa ha Winton över en natt så du får sova ut, det ger dig både kraften och orken tillbaka... Love

2010-09-17 @ 16:31:23
URL: http://ramonas.blogg.se/
Postat av: sandra

Gud vilken liten gull unge min lön kommer nästa fredag så kommer inom några dagar där å hälsar på=) miss ya

2010-09-17 @ 18:57:59
Postat av: Meya och Frank.

Haha, Frank är ett A barn som inte går utanför ramarna och flippar ut.. .eller inte. Han är sjuk och ge mig en försmak hur det är att inte får sova allt på natten. Nu vaknar han och skriker, liksom stirrar på mig och skriker mig upp i ansiktet. Jag är så trött och vill bara lägga honom ute på gården så jag kan få sova. Han upprepar detta 748930 gånger varje natt. De senaste dagarna sitter han rakt upp och ned i sin gåstol. Bajsar han inte ner sig så sitter han och gnäller eller skriker och inget är bra för honom. Nu är han ju sjuk, men han kommer troligtvis vara förkyld i 7 veckor för att straffa mig.



keep up the good work. Och tack för bilderna på Winton! Vad han vuxit! :)

2010-09-19 @ 07:51:27
URL: http://andwenamedhimfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0